T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KÜTAHYA / SİMAV - Naşa Ortaokulu

Haberler

Haz

DİJİTAL EĞİTİM

PROJE ADI: MEDYA OKURYAZARLIĞI VE SOSYAL MEDYA KULLANIMI

PROJE AMACI: Öğrencilerimizin bilgiye ulaşmada kullandıkları bu dijital dünyayı daha iyi anlamalarını sağlamak, ulaştıkları medya metinlerini ve bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirmelerini sağlamak, sosyal medyayı ve doğru kullanımını anlatmak, sosyal medyanın zararları hakkında öğrencilerimizi bilgilendirmek amaçlanmıştır.

UYGULAMA YÖNTEMİ:  Öncelikle medya kavramı tanımlanmış ve 7. Sınıf  Türkçe müfredatında yer alan “ Elimizin Altındaki Dünya” dinleme metninin kazanımlarıyla  paralel olarak dijital medyada yer alan her bilginin doğru ve güvenilir olmadığı öğrencilere kazandırılmıştır.

Ardından hazırlanan sunu dosyası ile geleneksel medya ve sosyal medya kavramları çocuklara anlatılmıştır. Sosyal medyanın günümüzde çok yaygın şekilde kullanıldığı fakat ilgi çekici görünen bu kavramın aile içi ilişkilere, arkadaşlıklara ve kişinin ruh sağlığına olan zararlarından bahsedilmiştir.

Ayrıca “ekran bağımlılığı” ve “oyun bağımlılığı” kavramları üzerinde durulmuş, ekran ve oyun bağımlılarının yaşadığı sorunlar çeşitli haber metinleriyle öğrencilere gösterilmiştir.

Haz

 

PROJE ADI: DİJİTAL KİTAP

PROJE AMACI: Çocukların proje ödevi hazırlarken geleneksel yöntemlerin dışına çıkmasını, web 2.0 araçları ile tanışmalarını sağlamak ve eğlenceli öğrenmeler gerçekleştirmeleri hedeflenmiştir.

 

UYGULAMA YÖNTEMİ:                 Öğrenciler dijital ortamda hazırladıkları "Deyimler ve İlginç Hikayeleri" ödevini anyflip.com aracılığı ile dijital bir kitaba dönüştürmüşler ve sınıf ortamında kitaplarını tanıtmışlardır.

Haz

DİJİTAL EĞİTİM

PROJE ADI: ÇARKIFELEK

PROJE AMACI: Teknolojiye ve oyunlara düşkün olan öğrencilerimizi eğitici dijital oyunlarla tanıştırmak.

 

UYGULAMA YÖNTEMİ: Akıllı tahta üzerinden hazırlanan çarkın üzerine çeşitli kelimeler yazılmış ve bu kelimelerin eş ya da zıt anlamları istenmiştir. Öğrenciler çarkı çevirerek kendilerine gelen kelimenin eş ya da zıt anlamını söyleyip sıradaki arkadaşı çarka gelmiştir. Yanlış yapanların elendiği bu oyunda çocuklar eş ve zıt anlam konusunu bir yarışma ile daha kalıcı öğrenmiştir.

 

Haz

EGEP "İNOVASYON" PROJESİ KAPSAMINDA ÖĞRENCİLERİMİZLE DİJİTAL PANO TASARLADIK.KULLADNIĞIMIZ PROGRAM SAYESİNDE BİR VİDEOYU,ŞARKIYI YA DA ŞİİRİ BİR GÖRSELLE KODLADIK.

CEP TELEFONUMUZA YÜKLEDİĞİMİZ PROGRAM SAYESİNDE FOTOĞRAFIN ÜZERİNE TELEFONU TUTTUĞUMUZ ZAMAN VİDEO,ŞARK YA DA ŞİİR OTOMATİK OLARAK AÇILDI.

BÖYLECE BİR PANO SADECE BİR FOTOĞRAF YADA YAZIDAN İBARET KALMADI.

CANLANDI..

DUYGU VE DÜŞÜNCELERİMİZE DAHA FAZLA ETKİ EDER OLDU.

Haz

Bir çocuğun okula başlarken yaşayacağı ilkler, onun ileriki yaşantılarında hiç şüphesiz büyük önem taşıyacaktır. Bu sebeple okul sürecine atılacak ilk adımlar doğru atılmaz ise; çocukta ilk günden itibaren boşluk, amaçsızlık ve beraberinde korku, kaygı, tedirginlik duygularını geliştirir. Bu aşamada çocuğun okula adaptasyonunu sağlamak için yapılacaklar listesinde ilk sırayı oryantasyon çalışmaları almaktadır.Bu kapsamda okulumuzda anasınıfı,1. ve 5. sınıf öğrencilerine "Okuluna Hoşgeldin" projesi uygulandı.Programda şarkılar söylendi,şiirler okundu.Belediye başkanımız İbrahim Yavuz tarafında öğrencilere hediyeler verildi.

Tem

VİDEOMUZU AŞAĞIDAKİ LİNKTEN DE İZLEYEBİLİRSİNİZ

.https://www.youtube.com/watch?v=LzePMVbJbJA

Haz

Egep projesi Yönetim ve iletişim kapsamında, veli katılımlı sosyal etkinlik alt konulu 8.sınıf öğrencilerine yönelik mezuniyet töreni düzenlendi. Bu tören kapsamında şiir ,tiyatro, halk oyunları gibi etkinlikler düzenlendi.8.sınıf öğrencilerinin ortaokuldan mezun olurken güzel anılar biriktirmesi, eğlenceli zaman geçirmesi, öğrenci ve velilerin sosyalleşerek kaynaşması amaçlanmıştır.

Haz

KÜTAHYA EGEP PROJESİ HEKİM SİNAN PROGRAMI KAPSAMINDA ''ÖĞRETMENLERE HEKİM SİNAN TANITIMI VE HEKİM SİNAN TIBBİ BİTKİLER ARAŞTIRMA MERKEZİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ'' PROJESİ

Bu projede amacımız öğretmen arkadaşlarımızın Hekim Sinan'ı tanımasını ve Hekim Sinan Tıbbi Araştırma Merkezi hakkında bilgi sahibi olmasıdır. Projemizi okulumuzda öğretmenler odasında tüm personelin katılımı ile bilgilendirme semineri şeklinde gerçekleştirdik. Proje kapsamında okulumuz Fen Bilimleri Öğretmeni Önder ERİŞ bilgilendirme seminerinin anlatımını yaptı.

May

EGEP "KÜLTÜREL ETKİNLİKLER" KAPSAMINDA ÖĞRETMENLERİMİZ ARASINDA KİTAP KRİTİĞİ YAPILDI.

"SATRANÇ" ADLI KİTABIN BİÇİM,İÇERİK YÖNÜNDEN ANALİZİ YAPILARAK KİTAPLA İLGİLİ GÖRÜŞ ALIŞVERİŞİNDE BULUNULMUŞTUR.

KİTABIN BEĞENİLEN VE BEĞENİLMEYEN YÖNLERİ,ÖĞRETMENLER TARAFINDAN ELE ALINILMIŞ,KİTABIN DEĞERLENDİRİLMESİ YAPILMIŞTIR.

 

May

Egep"Veli Çalıştayıé projesi kapsamında okulumuz 5/A velileriyle yaptığımız veli çalıştayında öğrencilerimizin durumlarını değerlendirdik ve başarılı öğrencilerimizi tatlı ile ödüllendirdik Okul Müdürümüz Necmettin Arlı yaptığı değerlendirmede Naşa Ortaokulunun eğitimde bir yıldız olduğunu ve bugüne kadar başarıyı hep ödüllendirdiklerini bundan sonra da ödüllendirmeye devam edeceklerini ifade ederek bundan sonra koydukları hedefe ulaşan öğrencilere gram altın hediye edeceklerini ifade etti.5 /A Sınıf öğretmeni Tezcan Demir de eğitimin   öğrenci,öğretmen ve veli olmak üzere üç tane sacayağı olduğunu ,bunlardan birinin olmaması durumunda eğitimin eksik kalacağını ifade etti.

Nis