T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KÜTAHYA / SİMAV - Naşa Ortaokulu

Haberler

Tem

2023-2024 eğitim öğretim yılı için yapılan hazırlık sürecinde okulumuzu güzelleştirmeye devam ediyoruz.Okul personellerimiz yaz dönemi  çalışmaları kapsamında okul girişimize büyük bir akvaryum koydular.Çeşitli türdeki balıklarla akvaryumu zenginleştirdiler.

Personellerimize çalışmalarından dolayı teşekkür ederiz.

Haz

Üsteki ifadeler labirenti :Bu oyunda başlangıç noktasından yola çıkarak üstlü ifadenin doğru cevabının olduğu labirentleri tercih edip doğru kapıdan çıkış yapılacak.Zarfların içinde çıkılan kapının doğru olup olmadığı hakkında bilgi vermekte.Bu oyunla öğrencilere matematiği sevdirmek amaçlanmıştır.

Haz

Cahit Araf’in hayatı ve matematiğe olan katkılarını içeren bir pano hazırladık.Bu pano ile öğrenciler Cahit Arf’i daha yakından tanıma fırsatı yakaladı,eğlenerek öğrendi.

Haz

Cahit Arif Egep projesi 

MATE-SAAT

 Günümüz insanı en çok görsel durumlarla karşılaşmaktadır.Bu nedenle güncel ve her zaman kullanılan yöntem olarak SAAT seçildi.Kol saatleri veya duvar saatleri olarak tasarlanabilen bu saatlerle akıl yürütme zihinden işlem yapabilme yöntemleri aktif hale getirilmeye çalışıldı.

Bu proje ile günlük hayatta en sık kullanılan saat yardımıyla öğrencilerin dört işlem becerilerinin geliştirildiği, matematik derslerinin daha zevkli geçtiği aynı zamanda bir oyun halinde oynanıp 1 dakika süreyle hesaplamalar yapıp öğrencinin akıl yürütme zihinden işlemler yapabilme süreçlerinde gelişme sağlandığı görüldü.

Haz

Egep İnovasyon çalışmaları kapsamında öğretmenlerimiz için dijital günlük plan uygulaması tasarladık. Bu program sayesinde kağıt israfından kurtulduk. Öğretmenlerimiz istediği her an günlük planlarına rahatlıkla ulaşabildiler.Bu programı oluşturmak için öğretmenlerimizden word dosyası halinde günlük planlarını aldık ve APK programımıza yükledik.Öğretmenlerimiz APK proramını cep telefonlarına yüklediler ve günlük planlarına rahatlıkla ulaşabildiler.

 

Haz

8. sınıf öğrencilerimiz liseleri tanımak ve okul tercihlerinde kolaylık sağlamak amacı ile Simav Anadolu İmam Hatip Lisesini,Gülizar Eren Meslek Lisesini ve Endüstri Meslek Lisesini ziyaret ettiler. Öğrencilerimiz liselerin başarıları, yaptıkları çalışmalar, okulların sosyal ve fiziki koşulları hakkında detaylı bilgi sahibi oldular. Ziyaret ettikleri okulların öğrencileri ile sohbet etme ve soru sorma imkanı bulan öğrencilerimiz liseleri daha iyi tanıyarak, sınava yönelik çalışmalarını daha bilinçli ve istekli sürdürme fırsatı elde ettiler. Bu geziler öğrencilerimizin hedeflerine ulaşma motivasyonlarını arttırarak süreci daha iyi yönetmelerine hizmet edecektir.

Haz

2022-2023 eğitim öğretim yılını güzel bir şekilde geride bıraktık.

1. sınıftan itibaren üzerine titrediğimiz,emek harcadığımız değerli öğrencilerimizi bu yıl mezun etmenin gururunu yaşıyoruz.

Hayatları başarılarla dolu olsun..

Naşa ilk ve Ortaokul ailesi olarak tüm öğrencilerimize ve velilerimize bu güzel günde bizleri yalnız bırakmadıları için teşekkür ederiz.

Haz

Belediye Başkanımız Sayın İbrahim YAVUZ'un destekleriyle,yeni yerine taşınan anasınıfımızın dış cephesi sıvası yapılıyor. Öğrencilerimizin yeni sınıflarına geçmesinde emeği geçen tüm personellerimize teşekkür ederiz.

Haz

Gündelik hayatımızın akışını belirleyen trafik gibi önemli bir konuda, öğrencilerin güven duygusunun arttırılmasını sağlamak, trafik ve çevre bilgilerini geliştirmek hedeflerimiz arasındadır. Verilen trafik ve devamı niteliğinde olan ilkyardım eğitimleriyle öğrencilerin trafikte görev/sorumluluk duygularının gelişmesine katkı sağlanmakta ve olumlu tutum/davranışlar kazandırılmaktadır.

Okulumuz öğrencilerine trafik ile ilgili genel tanımlar, yayaların uyacağı kurallar, emniyet kemeri kullanımı, servis ve diğer araçlarda seyahat kuralları, araçtan inme binme kuralları, bisiklete binme kuralları, trafik işaret ve levhaları ile ilgili konularda seminer verildi.

Haz

Bu projede doğru el yıkama ve doğru diş fırçalama alışkanlığı kazandırılması amaçlanmıştır. Öğrencilere temizlik alışkanlıkları doğru el yıkama ve doğru diş fırçalama alışkanlığının kazandırılması konularında farkındalık yaratmak hedeflenmiştir.

Ağız ve Diş sağlığının önemi, diş çürüklerinin yol açtığı hastalıklar, beslenmenin diş sağlığına etkisi vb. konularda bilgilendirme yapıldı. Seminer öğrencilerimizin merak ettikleri soruların cevaplandırılması ile son buldu.

Haz

Haz

Haz

ProjeninAmacı:

·        On birer oyuncudan oluşan iki rakip takımın amacı, bu topu karşı takımın kalesine (iki yan direk ile bunları birleştiren üst direkten oluşur) sokarak gol atmaktır. kırk beşer dakikalık iki devreden oluşan 90 dakika sonucunda rakibinden daha fazla gol atan takım, maçtan galip olarak ayrılır.

·        Futbol, küçük çocuklar için çok önemli olan sosyal etkileşimi teşvik eder. Futbol oynamak, çocuklara yetişkin olduklarında yardımcı olacak sözlü, anlama ve karar verme becerilerini geliştirir.

·        Futbol sağlığınız için iyidir Araştırmalar, futbol oynamanın birçok fiziksel, sosyal ve psikolojik fayda sağladığını göstermiştir. Futbol, kalbi güçlendiren, kan akışını iyileştiren, stresi azaltan, akciğerleri ve kasları güçlendiren, iskelet sisteminin işleyişini ve düzgün hizalamasını iyileştiren kardiyovasküler egzersizi içerir.

·        Özgüveni geliştirmek.

·        Özel yeteneklerin farkına varılmasını sağlamak.

Haz

PROJE ADI: LGS’YE “ZOOM”

PROJE AMACI: 8. sınıf öğrencilerimizle LGS sınavından hemen önceki gün görüşerek kaygı düzeylerini öğrenmek, sınav öncesi veya sınav esnasında yapmaları gerekenleri birlikte gözden geçirmek.

 

UYGULAMA YÖNTEMİ: "Zoom" adlı uygulama üzerinden sınava girecek olan öğrencilerimiz ile sınavdan bir gün önce görüşüldü. Kaygı düzeyleri hakkında bilgi alındı ve sınavda nelere dikkat etmeleri gerektiği son kez hatırlatıldı.

Bu bağlamda  sınavdan önce:

·         Akşam erken uyumaları gerektiği

·         Sabah kahvaltısında rutin beslenmelerinin dışına çıkmamaları gerektiği

·         Sınavdan en az yarım saat önce sınav salonunda olmaları gerektiği

Sınav arası :

·         Arkadaşları ile önceki sınav üzerine konuşmamaları gerektiği,

·         Yanlış yaptıkları soruların kendilerini olumsuz etkileyebileceği

·         Mutlaka nefes egzersizi yapmaları gerektiği

Ve sınav anında gözetmenin talimatlarına uyulması gerektiği sınav sonucunu düşünerek  vakit kaybedilmemesi gibi taktiklerden bahsedilmiştir.

Haz

PROJE ADI: ÇEVRİMİÇİ DENEME

PROJE AMACI: LGS'ye hazırlanan 8. sınıflarımıza soru çözmeyi eğlenceli hale getirmek

UYGULAMA YÖNTEMİ: Akıllı tahtadan Kahoot uygulaması üzerinden Türkçe denemesi hazırlanmış ve öğrencilerimiz telefonları ile denemeye katılıp soruları çözmüştür. Soru çözümü esnasında uygulama anında geri bildirim vermesi ve doğru-yanlışlara göre sıralama oluşturması sebebiyle birbirleriyle yarışan öğrencilerimiz yanlış yaptıkları soruları anında görme fırsatı yakalamıştır.