T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KÜTAHYA / SİMAV - Naşa Ortaokulu

Haberler

Haz

Egep İnovasyon çalışmaları kapsamında öğretmenlerimiz için dijital günlük plan uygulaması tasarladık. Bu program sayesinde kağıt israfından kurtulduk. Öğretmenlerimiz istediği her an günlük planlarına rahatlıkla ulaşabildiler.Bu programı oluşturmak için öğretmenlerimizden word dosyası halinde günlük planlarını aldık ve APK programımıza yükledik.Öğretmenlerimiz APK proramını cep telefonlarına yüklediler ve günlük planlarına rahatlıkla ulaşabildiler.

 

Haz

8. sınıf öğrencilerimiz liseleri tanımak ve okul tercihlerinde kolaylık sağlamak amacı ile Simav Anadolu İmam Hatip Lisesini,Gülizar Eren Meslek Lisesini ve Endüstri Meslek Lisesini ziyaret ettiler. Öğrencilerimiz liselerin başarıları, yaptıkları çalışmalar, okulların sosyal ve fiziki koşulları hakkında detaylı bilgi sahibi oldular. Ziyaret ettikleri okulların öğrencileri ile sohbet etme ve soru sorma imkanı bulan öğrencilerimiz liseleri daha iyi tanıyarak, sınava yönelik çalışmalarını daha bilinçli ve istekli sürdürme fırsatı elde ettiler. Bu geziler öğrencilerimizin hedeflerine ulaşma motivasyonlarını arttırarak süreci daha iyi yönetmelerine hizmet edecektir.

Haz

2022-2023 eğitim öğretim yılını güzel bir şekilde geride bıraktık.

1. sınıftan itibaren üzerine titrediğimiz,emek harcadığımız değerli öğrencilerimizi bu yıl mezun etmenin gururunu yaşıyoruz.

Hayatları başarılarla dolu olsun..

Naşa ilk ve Ortaokul ailesi olarak tüm öğrencilerimize ve velilerimize bu güzel günde bizleri yalnız bırakmadıları için teşekkür ederiz.

Haz

Belediye Başkanımız Sayın İbrahim YAVUZ'un destekleriyle,yeni yerine taşınan anasınıfımızın dış cephesi sıvası yapılıyor. Öğrencilerimizin yeni sınıflarına geçmesinde emeği geçen tüm personellerimize teşekkür ederiz.

Haz

Gündelik hayatımızın akışını belirleyen trafik gibi önemli bir konuda, öğrencilerin güven duygusunun arttırılmasını sağlamak, trafik ve çevre bilgilerini geliştirmek hedeflerimiz arasındadır. Verilen trafik ve devamı niteliğinde olan ilkyardım eğitimleriyle öğrencilerin trafikte görev/sorumluluk duygularının gelişmesine katkı sağlanmakta ve olumlu tutum/davranışlar kazandırılmaktadır.

Okulumuz öğrencilerine trafik ile ilgili genel tanımlar, yayaların uyacağı kurallar, emniyet kemeri kullanımı, servis ve diğer araçlarda seyahat kuralları, araçtan inme binme kuralları, bisiklete binme kuralları, trafik işaret ve levhaları ile ilgili konularda seminer verildi.

Haz

Bu projede doğru el yıkama ve doğru diş fırçalama alışkanlığı kazandırılması amaçlanmıştır. Öğrencilere temizlik alışkanlıkları doğru el yıkama ve doğru diş fırçalama alışkanlığının kazandırılması konularında farkındalık yaratmak hedeflenmiştir.

Ağız ve Diş sağlığının önemi, diş çürüklerinin yol açtığı hastalıklar, beslenmenin diş sağlığına etkisi vb. konularda bilgilendirme yapıldı. Seminer öğrencilerimizin merak ettikleri soruların cevaplandırılması ile son buldu.

Haz

Haz

Haz

ProjeninAmacı:

·        On birer oyuncudan oluşan iki rakip takımın amacı, bu topu karşı takımın kalesine (iki yan direk ile bunları birleştiren üst direkten oluşur) sokarak gol atmaktır. kırk beşer dakikalık iki devreden oluşan 90 dakika sonucunda rakibinden daha fazla gol atan takım, maçtan galip olarak ayrılır.

·        Futbol, küçük çocuklar için çok önemli olan sosyal etkileşimi teşvik eder. Futbol oynamak, çocuklara yetişkin olduklarında yardımcı olacak sözlü, anlama ve karar verme becerilerini geliştirir.

·        Futbol sağlığınız için iyidir Araştırmalar, futbol oynamanın birçok fiziksel, sosyal ve psikolojik fayda sağladığını göstermiştir. Futbol, kalbi güçlendiren, kan akışını iyileştiren, stresi azaltan, akciğerleri ve kasları güçlendiren, iskelet sisteminin işleyişini ve düzgün hizalamasını iyileştiren kardiyovasküler egzersizi içerir.

·        Özgüveni geliştirmek.

·        Özel yeteneklerin farkına varılmasını sağlamak.

Haz

PROJE ADI: LGS’YE “ZOOM”

PROJE AMACI: 8. sınıf öğrencilerimizle LGS sınavından hemen önceki gün görüşerek kaygı düzeylerini öğrenmek, sınav öncesi veya sınav esnasında yapmaları gerekenleri birlikte gözden geçirmek.

 

UYGULAMA YÖNTEMİ: "Zoom" adlı uygulama üzerinden sınava girecek olan öğrencilerimiz ile sınavdan bir gün önce görüşüldü. Kaygı düzeyleri hakkında bilgi alındı ve sınavda nelere dikkat etmeleri gerektiği son kez hatırlatıldı.

Bu bağlamda  sınavdan önce:

·         Akşam erken uyumaları gerektiği

·         Sabah kahvaltısında rutin beslenmelerinin dışına çıkmamaları gerektiği

·         Sınavdan en az yarım saat önce sınav salonunda olmaları gerektiği

Sınav arası :

·         Arkadaşları ile önceki sınav üzerine konuşmamaları gerektiği,

·         Yanlış yaptıkları soruların kendilerini olumsuz etkileyebileceği

·         Mutlaka nefes egzersizi yapmaları gerektiği

Ve sınav anında gözetmenin talimatlarına uyulması gerektiği sınav sonucunu düşünerek  vakit kaybedilmemesi gibi taktiklerden bahsedilmiştir.

Haz

PROJE ADI: ÇEVRİMİÇİ DENEME

PROJE AMACI: LGS'ye hazırlanan 8. sınıflarımıza soru çözmeyi eğlenceli hale getirmek

UYGULAMA YÖNTEMİ: Akıllı tahtadan Kahoot uygulaması üzerinden Türkçe denemesi hazırlanmış ve öğrencilerimiz telefonları ile denemeye katılıp soruları çözmüştür. Soru çözümü esnasında uygulama anında geri bildirim vermesi ve doğru-yanlışlara göre sıralama oluşturması sebebiyle birbirleriyle yarışan öğrencilerimiz yanlış yaptıkları soruları anında görme fırsatı yakalamıştır.

Haz

DİJİTAL EĞİTİM

PROJE ADI: MEDYA OKURYAZARLIĞI VE SOSYAL MEDYA KULLANIMI

PROJE AMACI: Öğrencilerimizin bilgiye ulaşmada kullandıkları bu dijital dünyayı daha iyi anlamalarını sağlamak, ulaştıkları medya metinlerini ve bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirmelerini sağlamak, sosyal medyayı ve doğru kullanımını anlatmak, sosyal medyanın zararları hakkında öğrencilerimizi bilgilendirmek amaçlanmıştır.

UYGULAMA YÖNTEMİ:  Öncelikle medya kavramı tanımlanmış ve 7. Sınıf  Türkçe müfredatında yer alan “ Elimizin Altındaki Dünya” dinleme metninin kazanımlarıyla  paralel olarak dijital medyada yer alan her bilginin doğru ve güvenilir olmadığı öğrencilere kazandırılmıştır.

Ardından hazırlanan sunu dosyası ile geleneksel medya ve sosyal medya kavramları çocuklara anlatılmıştır. Sosyal medyanın günümüzde çok yaygın şekilde kullanıldığı fakat ilgi çekici görünen bu kavramın aile içi ilişkilere, arkadaşlıklara ve kişinin ruh sağlığına olan zararlarından bahsedilmiştir.

Ayrıca “ekran bağımlılığı” ve “oyun bağımlılığı” kavramları üzerinde durulmuş, ekran ve oyun bağımlılarının yaşadığı sorunlar çeşitli haber metinleriyle öğrencilere gösterilmiştir.

Haz

 

PROJE ADI: DİJİTAL KİTAP

PROJE AMACI: Çocukların proje ödevi hazırlarken geleneksel yöntemlerin dışına çıkmasını, web 2.0 araçları ile tanışmalarını sağlamak ve eğlenceli öğrenmeler gerçekleştirmeleri hedeflenmiştir.

 

UYGULAMA YÖNTEMİ:                 Öğrenciler dijital ortamda hazırladıkları "Deyimler ve İlginç Hikayeleri" ödevini anyflip.com aracılığı ile dijital bir kitaba dönüştürmüşler ve sınıf ortamında kitaplarını tanıtmışlardır.

Haz

DİJİTAL EĞİTİM

PROJE ADI: ÇARKIFELEK

PROJE AMACI: Teknolojiye ve oyunlara düşkün olan öğrencilerimizi eğitici dijital oyunlarla tanıştırmak.

 

UYGULAMA YÖNTEMİ: Akıllı tahta üzerinden hazırlanan çarkın üzerine çeşitli kelimeler yazılmış ve bu kelimelerin eş ya da zıt anlamları istenmiştir. Öğrenciler çarkı çevirerek kendilerine gelen kelimenin eş ya da zıt anlamını söyleyip sıradaki arkadaşı çarka gelmiştir. Yanlış yapanların elendiği bu oyunda çocuklar eş ve zıt anlam konusunu bir yarışma ile daha kalıcı öğrenmiştir.

 

Haz

EGEP "İNOVASYON" PROJESİ KAPSAMINDA ÖĞRENCİLERİMİZLE DİJİTAL PANO TASARLADIK.KULLADNIĞIMIZ PROGRAM SAYESİNDE BİR VİDEOYU,ŞARKIYI YA DA ŞİİRİ BİR GÖRSELLE KODLADIK.

CEP TELEFONUMUZA YÜKLEDİĞİMİZ PROGRAM SAYESİNDE FOTOĞRAFIN ÜZERİNE TELEFONU TUTTUĞUMUZ ZAMAN VİDEO,ŞARK YA DA ŞİİR OTOMATİK OLARAK AÇILDI.

BÖYLECE BİR PANO SADECE BİR FOTOĞRAF YADA YAZIDAN İBARET KALMADI.

CANLANDI..

DUYGU VE DÜŞÜNCELERİMİZE DAHA FAZLA ETKİ EDER OLDU.